Snel afvallen met het Persoonlijk Dieet Schema

Kies voor het Persoonlijk Dieet Schema en ontdek wat het voor jou kan betekenen.

Gemiddelde leestijd: 13 minuten
Boek Persoonlijk Dieet Schema

We kennen het allemaal wel. Je besluit om weer eens die ene spijkerbroek uit de kast te trekken. Hij was zo mooi en hij stond je erg goed! Maar wanneer je je eerste been in de broekspijp steekt, voel je de broek al knellen.

Je denkt: oh nee, ben ik zo erg aangekomen? Je trekt de spijkerbroek verder omhoog, in de hoop dat het toch lukt. Maar helaas, de broek is toch echt te klein geworden.

Je moet eraan geloven: je bent een paar kilo’s zwaarder. Tijd om af te vallen! Het liefst raak je vandaag nog de extra kilo’s kwijt, zodat je snel weer lekker in je vel zit… en weer kunt shinen in die ene spijkerbroek! 

Snel afvallen is helaas niet zo makkelijk als dat het lijkt. Het is immers erg lastig om een goede dieet te vinden. Daarnaast is het ook moeilijk om een dieet vol te houden. Bovendien is snel afvallen niet altijd even gezond voor je lichaam.

Gelukkig is er een manier waarop je snel kunt afvallen op een gezonde en verantwoorde manier! Hoe? Met een Persoonlijk Dieet Schema. Ben je al nieuwsgierig geworden? Mooi. Lees het artikel dan snel verder. Ik vertel je namelijk alles wat je hierover moet weten.

Inhoudsopgave

Waarom is snel afvallen lastig?

Je bent vast op dit artikel terecht gekomen, omdat snel afvallen ook voor jou niet makkelijk is. Dat kan ik me goed voorstellen. De kans is groot dat je veel etenswaren moet laten staan. Ook gaat het toch allemaal een stuk trager dan je zou willen. Logisch dus dat het afvallen niet altijd lukt. Waarom vinden we diëten eigenlijk zo lastig? 

Er kunnen diverse redenen zijn waarom we diëten zo lastig vinden en geen resultaat zien. Zo komt het bijvoorbeeld vaak voor dat we tóch de verkeerde dingen eten. Met name producten waar veel koolhydraten in zitten verstopt, kunnen een grote boosdoener zijn.

Door het eten van veel koolhydraten zal het afvallen vaak niet makkelijk gaan. Hetzelfde geldt voor koffie. Hoe lekker het ook is om je dag te beginnen met een bakje koffie met opgeklopte melk en suiker, is het natuurlijk niet de meest gezonde keuze.

Je denkt dat het geen kwaad kan, maar één kopje koffie wordt al snel gevolgd door één of twee extra koppen. Probeer dit terug te brengen naar één kopje koffie per dag, zónder melk en suiker. 

Als laatste speelt onze mindset een grote rol bij het afvallen. Wist je bijvoorbeeld dat je van stress moeilijker afvalt? Het proces komt stil te liggen omdat je lichaam continu onder spanning staat.

Daarnaast maakt je lichaam door stress het hormoon cortisol aan, dat ervoor zorgt dat je meer gaat eten dan dat je al deed. Dat het afvallen niet makkelijk gaat, ligt dus niet altijd aan jou. Maak je daar niet druk om. Wel is het belangrijk om te achterhalen wáárom het niet lukt. Op die manier kun je er iets aan doen!

Hoe kan ik gezond en snel afvallen?

Later in het artikel vertel ik je meer over eventuele hulp en begeleiding bij het afvallen. Voordat ik dat doe, wil ik graag vertellen wat je zelf kan doen om af te vallen. Uiteraard op een gezonde manier. Hieronder deel ik enkele tips met je:

✅ Drink genoeg water: water bevat geen calorieën en daar kun je dus veel van drinken. Daarnaast zorgt water voor het afdrijven van vocht en afvalstoffen. Deze plas je namelijk uit. Ben je het water even zat? Wissel dan af met kopjes thee. 

✅ Bewegen: bij afvallen hoort nu eenmaal bewegen. Bewegen is niet alleen gezond, het zorgt ook voor ontspanning! Je kunt je hoofd even helemaal leegmaken en je focussen op iets anders. Daarnaast kun je op veel verschillende manieren bewegen: een stukje wandelen, naar de sportschool of op de fiets naar je werk. 

✅ Gezonde snacks: ben jij ook zo dol op snacks? Gelukkig hoef je deze niet vaarwel te zeggen. Kies gewoon voor gezonde snacks! Ga bijvoorbeeld voor een stuk fruit of voor een bakje snoepgroentes.

✅ Hou bij wat je eet op een dag: wil het afvallen niet lukken? Probeer dan eens in kaart te brengen wat je eet op een dag. Misschien ontdek je hiermee dat je te veel koolhydraten of vetten binnenkrijgt.

snel afvallen dieet plan

Het welbekende jojo-effect

Een bekende fenomeen bij het afvallen is het jojo-effect. Misschien heb je hier zelf ook wel last van of heb je er last van gehad. Mocht je niet weten wat het jojo-effect is, dan leg ik het nog even kort voor je uit. De kans is groot dat je jezelf hierin herkent. 

Het jojo-effect werkt zo: na een periode van afvallen zit je eindelijk op jouw ideale gewicht en dus heb je je doel bereikt. Je bent klaar met afvallen. Toch kom je uiteindelijk weer aan, zit je boven je ideale gewicht en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met afvallen.

Je kan het jojo-effect ook letterlijk vergelijken met een jojo. Je gewicht gaat iedere keer op en neer. Erg vervelend natuurlijk!

De meeste mensen willen graag zo snel mogelijk afvallen wanneer ze opnieuw zijn aangekomen. Vaak grijpen ze dan naar strenge diëten die moeilijk vol te houden zijn. Deze strenge diëten wil ik je dan ook zeker afraden!

Wanneer je niet op een verantwoorde en gezonde manier afvalt, kan dit nadelige gevolgen hebben voor je lichaam en mentale gesteldheid. Neem altijd contact op met een professional en laat je goed adviseren voordat je begint met een streng dieet. 

Het jojo-effect kun je overwinnen, maar wel met de juiste hulp en begeleiding. Ben je nog op zoek naar hulp en begeleiding? Dat komt goed uit, want die is er! 

Waarom is een dieet op maat belangrijk?

Voordat ik meer vertel over hulp en begeleiding bij het afvallen, wil ik nog even benoemen dat een dieet op maat erg belangrijk is. Iedereen is immers anders en heeft andere behoeften. Een dieet is daarom erg persoonlijk en moet aan jou worden aangepast. 

De naam zal het waarschijnlijk al zeggen, maar een dieet op maat is volledig op maat gemaakt, op basis van jouw behoeften en wensen. Het dieet is gebaseerd op de hoeveelheden voedingsstoffen die jij per dag nodig hebt om effectief en snel te kunnen afvallen.

Je zult nooit te weinig voedingsstoffen binnenkrijgen en daardoor op een gezonde en verantwoorde manier kunnen afvallen. Op deze manier kan je het dieet prima volhouden en heeft het geen negatieve gevolgen op je lichaam of mentale gesteldheid. Het afvallen wordt op deze manier ook leuk!

Snel afvallen dieet mentaal

De voor- en nadelen van diëten

Je hebt tot nu toe kunnen lezen dat diëten erg lastig kan zijn. Toch is er veel wat je zelf kunt doen om je dieet tot een succesvol einde te brengen. Misschien vraag je je af of er ook nadelen zitten aan een dieet.

Ik kan me goed voorstellen dat je met die vraag zit. Daarom ga ik die ook voor je beantwoorden. We gaan inzoomen op de voor- en nadelen van diëten. Om te beginnen met de voordelen:

✅ Diëten is in veel gevallen goed voor de gezondheid. Zeker als je overgewicht hebt, kan diëten noodzakelijk zijn. 

✅ Ook wanneer je geen overgewicht hebt, kan diëten ervoor zorgen dat je weer lekkerder in je vel zit. Je past weer in die ene spijkerbroek en dat jurkje zit ineens veel beter. 

✅ Je voelt je lekker fit.

✅ Je kunt een gezond gewicht bereiken.

✅ Je krijgt er meer zelfvertrouwen van.

✅ De kans op hart- en vaatziekten wordt aanzienlijk kleiner. 

En dan nu de nadelen:

❌ Je hebt het al kunnen lezen, maar diëten vergt vaak erg veel discipline en doorzettingsvermogen. Dat kan op sommige momenten erg moeilijk zijn. 

❌ Het kan zo zijn dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. Dat is niet goed voor je gezondheid. Wees er dus altijd zeker van dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. 

Snel afvallen met het Persoonlijk Dieet Schema

Wil je graag snel en effectief afvallen op een gezonde en verantwoorde manier? Of wil je misschien aankomen? Wat je fitnessdoel ook is, met een Persoonlijk Dieet Schema ben je helemaal aan het juiste adres.

Dankzij het Persoonlijk Dieet Schema ben je altijd op een verantwoorde en gezonde manier bezig met voeding en alles wat daarbij komt kijken. Zo kan je zelf aangeven wat jouw doel is.

Na betaling krijg je direct een eigen coach toegewezen die samen met jou het Persoonlijk Dieet Schema samenstelt. Aankomen of afvallen hoef je niet alleen te doen. Daar is hulp voor! Het schema biedt diverse mogelijkheden qua eten. Iets wat jij heel erg lekker vindt, hoef je misschien niet te laten staan.

Ben je enthousiast geworden en past zo’n persoonlijk dieet schema wel bij jou? Meld je dan aan voor het Persoonlijk Dieet Schema! Je doet een eenmalige betaling voor het dieet schema. Hierdoor zit je niet vast aan een abonnement. Dat is wel zo fijn! 

Snel afvallen? Het is mogelijk met het Persoonlijk Dieet Schema

Het liefst vallen we zo snel mogelijk af, alleen is dat in de praktijk helaas niet altijd mogelijk. Het is lastig om een dieet vol te houden en het is niet altijd even goed voor je gezondheid. Tóch is het mogelijk om op een gezonde en snelle manier af te vallen.

Je hebt in dit artikel een aantal handige tips daarvoor gekregen, maar er is meer! Je kunt op een gezonde en snelle manier afvallen met het Persoonlijk Dieet Schema. Door je hiervoor aan te melden, weet je zeker dat je lekker kunt blijven eten, goede begeleiding krijgt en het afvallen op deze manier een feestje wordt!

Boek Persoonlijk Dieet Schema

Snel afvallen met het Persoonlijk Dieet Schema

✅ 100% Persoonlijk dieet schema
✅ Voor gewicht afvallen én aankomen
✅ Géén crash dieet
✅ Alleen eten wat u lekker vindt
✅ Dieet schema binnen 30 minuten
✅ Eenmalig bedrag, geen abonnement

Ja, ik maak nu mijn persoonlijke dieet schema!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close