Snel afvallen met onze tips: ontdek hier de beste tips!

Lees hier onze snel afvallen tips en start vandaag met afvallen.

Gemiddelde leestijd: 12 minuten
snel afvallen tips keuzes

Over het algemeen wordt er beweert dat snel afvallen niet goed is voor je lichaam. Die uitspraak klopt over het algemeen ook. Voor zowel lichaam als geest is snel afvallen vaak niet gezond. Toch is het mogelijk om op een gezonde manier snel af te vallen. Hiervoor volg je de snel afvallen tips die ik in dit artikel voor je op een rijtje heb gezet.

Naast deze tips om snel af te vallen, kom je er ook achter hoe je aan gezonde en lekkere recepten kunt komen. Ben je enthousiast en nieuwsgierig geworden naar de inhoud van dit artikel? Lees dan snel verder.

Inhoudsopgave

Is snel afvallen mogelijk?

Snel afvallen is niet onmogelijk. Het is alleen niet de meest gezonde manier om af te vallen. Wanneer je snel wilt afvallen, ben je snel geneigd om te weinig te eten. Hierdoor kan het erg lastig zijn om het dieet vol te houden, waardoor je al snel weer grijpt naar fastfood. Geen aanrader dus.

Is snel afvallen dan helemaal onmogelijk? Nee, dat is het zeker niet. Je kan op een hele effectieve, snelle en vooral gezonde manier afvallen. Hoe je dit kunt doen? Dat lees je hieronder.  

Snel afvallen tips

Heb je het artikel tot en met hier gelezen? Mooi! Je weet nu dat snel afvallen over het algemeen niet gezond is, maar dat het wel kan op een gezonde manier. Hoe fijn is dat? Je bent natuurlijk op dit artikel gekomen omdat je graag tips wilt vinden voor snel afvallen.

Deze snel afvallen tips zal ik je nu geven. Ik heb een aantal handige tips voor je verzameld die jou helpen bij afvallen. Wees niet bang, deze tips zijn niet schadelijk voor je gezondheid en hebben geen drastische maatregelen nodig.

Tip 1: Ga lekker bewegen

Bewegen is goed voor lichaam en geest. Deze staan sowieso altijd al met elkaar in verbinding, ook tijdens het afvallen. Wanneer je veel stress en onrust ervaart, zal het afvallen ook niet makkelijk gaan. Door regelmatig te gaan bewegen maak je je hoofd leeg en kun  je je focussen op iets anders. 

Hoe je aan de slag gaat met bewegen? Dat mag je helemaal zelf bepalen. Zo kan je naar de sportschool gaan, je wandelschoenen uit de kast trekken of pak je de fiets voor een heerlijke fietstocht. Zolang jij het leuk vindt en goed vol kan houden, is het helemaal goed.

Ook zwemmen of skeeleren is een hele effectieve en vooral leuke manier van bewegen. Heb je de nieuwe trend hoelahoepen al eens geprobeerd? Met een half uur hoepelen kun je al 300 calorieën verbranden. Dat niet alleen, het is ook superleuk om te doen!

Heb je overdag geen tijd om een half uur te bewegen? Dat kun je makkelijk oplossen door de fiets te pakken naar je werk of door lopend je boodschappen te doen.

Tip 2: Gezond en lekker eten

Het klinkt misschien cliché, maar om af te kunnen vallen, heb je een gezond voedingsschema nodig. Natuurlijk kun je op z’n tijd genieten van iets ongezonds, maar zorg dat de basis van je dieet bestaat uit gezond eten!

Vervang je snacks door snoepgroente, eet 2 stuks fruit per dag en verwerk lekker veel groente in iedere maaltijd. Je zult merken dat gezond eten op den duur vanzelf gaat en dat het binnen je eetpatroon past. Wil je graag meer informatie over gezond eten en gezonde recepten voor het afvallen? Ik zal je hier straks meer over vertellen!

Tip 3: Drink genoeg water op een dag

Het is belangrijk om gedurende de dag goed te blijven drinken. Het advies is om tussen de 2 en 3 liter water per dag te drinken. In water en thee zitten geen calorieën, het houdt je gehydrateerd en je kan er zoveel van drinken als je wilt.

Het zorgt ervoor dat je afvalstoffen afvoert en dat het overtollige vocht in je lichaam afneemt. Allemaal factoren die ervoor zorgen dat je gewicht verliest. Water en thee kun je gewoon afwisselen met elkaar.

Ben je meer een koffieliefhebber? Dan moet een kopje koffie op een dag best kunnen. Let er wel op dat je er niet te veel van drinkt, zeker als je houdt van melk in je koffie. Mocht je koffie willen drinken, kun je het beste voor zwarte koffie gaan. 

Tip 4: Vervang je snacks

Ben je ook zo dol op snacken voor de televisie of gewoon even tussendoor? Dat snap ik best. Wie houdt daar nu niet van? Toch kan dat snacken een valkuil zijn tijdens het afvallen. Je bent al snel geneigd om naar iets ongezonds te grijpen en dan smaakt dat natuurlijk altijd naar meer.

Een goede oplossing hierbij is het vervangen van je snacks door gezonde alternatieven. Vervang je snacks bijvoorbeeld door snoepgroentes. Deze zijn laag in calorieën en zorgen voor een vol gevoel. Dan kun je er vast wel even op vooruit.

Daarnaast kun je ook een handje noten of een stukje fruit nemen. Let er wel op dat noten veel calorieën bevatten en dat fruit rijk is aan natuurlijke suikers. Eet daarom niet meer dan een handje noten en twee stuks fruit per dag. 

Tip 5: Ga er samen tegenaan!

Iets samen doen is vaak leuker dan het in je eentje doen! Deel daarom je afvalplannen met je partner, vriend, vriendin of met een familielid en vraag diegene dan ook om hulp. Misschien willen zij ook wel met je meedoen!

Leg uit dat je wilt afvallen en vraag hem of haar om met je mee te doen. Iets samen ondernemen is veel leuker en je kunt elkaar helpen en ondersteunen. Je zult merken dat je het op deze manier veel beter volhoudt en dat je samen de eventuele lasten kunt dragen. Ook kun je samen over je voortgang praten. 

Wees lief voor jezelf

Wees vooral niet te streng voor jezelf tijdens het afvallen. Je mag best lief voor jezelf zijn en goed voor je lichaam zorgen. Dat is het allerbelangrijkste bij het afvallen en het diëten.

Heb je bijvoorbeeld moeite met sporten? Hou de lat dan laag. Zo zorg je ervoor dat je het sporten vol kunt houden en dat je het leuk vindt. Ben je geen fan van de sportschool? Ga dan een stukje wandelen of fietsen. Als je maar beweegt!

Heb je een keertje naar een ongezonde snack gegrepen? Dat geeft helemaal niks. Ook jij bent een mens en af en toe genieten van iets lekkers (en ongezonds) mag best!

De weegschaal is niet je beste vriend

Veel mensen hebben vaak de neiging om wekelijks of zelfs dagelijks op de weegschaal te gaan staan om te checken hoeveel ze al zijn afgevallen. Je bent dan natuurlijk erg teleurgesteld wanneer je merkt dat je niet genoeg of helemaal niet bent afgevallen.

Die teleurstelling kan ervoor zorgen dat je geen vertrouwen meer hebt in het afvallen en dat je ermee stopt. Stress speelt namelijk ook een hele grote rol bij het afvallen. Het kan er zelfs voor zorgen dat het proces helemaal stil komt te liggen. 

Daarom zeg ik: de weegschaal is niet je beste vriend! Het heeft helemaal geen zin om je zo vaak te wegen in een week. Bespaar jezelf die teleurstelling en stop de weegschaal voor een tijdje weg.

Diëten draait immers niet alleen om het getal op de weegschaal. Het belangrijkste is dat jij lekker in je vel zit en je je fitter voelt. Daar hangt niet per se een getal aan vast. 

snel afvallen tips dieet

Gezonde en lekkere recepten vind je hier

Gezond eten is natuurlijk essentieel tijdens het afvallen. Maar kun je wel gezond én lekker eten combineren tijdens het afvallen? Of is lekker eten altijd ongezond? Nee, dat is het zeker niet! Door de Afslank Weekmenu te downloaden, beschik je direct over veel gezonde én lekkere recepten.

De recepten zijn niet alleen gezond en lekker, ze zijn ook nog eens super makkelijk om te maken. Dat klinkt goed, toch? Het enige wat je hoeft te doen is de Afslank Weekmenu te downloaden en je kunt direct beginnen met koken. Succes!

Snel afvallen met de Afslank Weekmenu

Snel afvallen? Dat is niet altijd gezond. Je lichaam vindt snel afvallen vaak niet fijn en zo een dieet kan lastig zijn om vol te houden. Wil je gezond en snel afvallen? In dit artikel delen we handige tips om snel af te vallen. Zo kun jij het afvallen prima volhouden.

Daarnaast is het belangrijk om te bewegen. Bewegen is niet alleen gezond, het kan ook erg leuk zijn! Kies een manier van bewegen die jij leuk vindt om te doen en ga daar lekker mee aan de slag. 

Wil jij iets lekkers en gezonds op tafel zetten, maar heb je totaal geen inspiratie? Download vandaag nog de Afslank Weekmenu en beschik direct over de makkelijkste en gezondste recepten.

Afslank Weekmenu boek

Snel afvallen tip: Afslank Weekmenu

Wil jij iets lekkers en gezonds op tafel zetten, maar heb je totaal geen inspiratie? Download gratis de Afslank Weekmenu inclusief lekkere recepten en een boodschappenlijstje!

Download gratis de Afslank Weekmenu

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close